Aku kena ambil kemahiran insaniah ke?

Assalamualaikum.
Hye, Kawankawan. Dah lama jugak aku tak update blog nih ha. Haha
Ok lah, nak kongsi cerita la kan. Dalam minggu lepas, aku dapat mesej bgtahu
malam ini ada perjumpaa dengan penasihat akademik (PA)
Aku pun pergi la dengan Hatta, Sampai dekat sana, masing-masing segan sebab tak kenal pun.
Ramai part 2, part 4 yang datang pun. Alahai, dalam 3 .4 orang jek. Ok lah, no hal la benda tuh.
Ingat kan PA nak marah-marah la kitorang sebab tak selalu datang ke bilik dia, bual-bual dengan dia. 
Tapi tak marah pun. Just bagitahu yang terima kasih datang pada malam nih. Malam nih kita akan buat aktiviti 
untuk markah kemahiran insaniah kamu semua. 
What The Fish!! Bila masa plak aku kena ambil markah Ki nih? Aku dengan budak Part 4 lain dah tercengang. Masing-masing tersengih, angkat bahu. Apsal Ki nih plak? Nak tak nak terpaksa la join kan.
Kemahiran yang dimaksudkan itu meliputi komunikasi, pemikiran kritis, kerja berpasukan, pembelajaran berterusan dan pengurusan maklumat, keusahawanan, etika dan moral profesional serta kemahiran kepemimpinan. 
Kitorang dibahagi kan kepada 4 group. Setiap group ad topik yang kena dibincangkan dan mesti ad logo, trademark serta moto.
Group 1 : Sekiranya aku kaya...
Group 2 : Sekiranya aku miskin...
Group 3 : Sekiranya aku alim ulama...
Group 4 : Sekiranya aku pemimpin.....

Memang enjoy la activity tuh walaupun starting semua malu-malu kucing.
Dekat sini aku ad la ambil sikit gambar budak-budak present tentang topik masing-masing.
Akhirnya, ad jugak markah kemahiran insaniah aku. 'Yay'. Haha :)
Group 4

Baju biru tuh la PA aku.

Group 3

Semua enjoy. Haha

Group 2

Ini Group aku     

Comments

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah, baca dan komen sekali.
Sayang you alls! haha :)

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer