Encik Polis

Awas! Sekarang polis dah tak naik kereta..naik motor lagi senang kalau nak kejar mat-mat rempit..

Mak aku cerita dkt aku, hari tu ada anak jiran rumah sebelah pergi kedai. Tak jauh pun kedai tu, dekat pintu masuk taman jek..Budak tu dah lah tak pakai helmet,tiba-tiba dia nampak encik polis..lintang pukang dia bawa motosikal..Encik polis nampak budak ni tak pakai helmet,apalagi habis budak tu dikejarnya sampai depan rumah..dasyat betul!!

Aku selalu pesan dekat adik-adik aku, kalau naik motosikal,WAJIB pakai HELMET. Ko sarung jek helmet tu dan bawa motosikal dengan self confidence yang tinggi, confirm dia tak syak yang ko tak ada lesen...sekali saman dah kena RM300!! habis duit bapak aku kalau nak bayar saman..

Gambar ni aku ambil senyap2, masa tu atas motosikal lagi..baru balik dari bandar..=)

p/s: INGAT!! Kalau start jek motosikal, terus pakai helmet..SAYANGI NYAWA ANDA

Comments

Popular posts from this blog

Kerja di 7 Eleven

COURSE OUTLINE PROGRAMME CS230 - BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE (HONOURS)

Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer